Wednesday, July 9, 2008

Dia Tidak Sehebat Mana

Sedutan Kata-kata Shabery Cheek: (Sumber: Agenda Daily)

"Saya melihat risiko Anwar lebih besar kerana dia selalu menganggap dirinya sebagai seorang pemimpin besar serta mempunyai ramai pengikut. "

Debat ini juga merupakan peluang saya untuk memberitahu rakyat bahawa cara dia (Anwar) salah dan dia tidaklah sehebat mana," katanya.

Saya rasa Shabery agak takabur di sini. Tak mudah juga orang Kemasek, Terengganu nih.

Lazimnya MEREKA YANG SUKA MEMPERKECILKAN KEHEBATAN ORANG LAIN AKAN KECUNDANG AKHIRNYA. Saya perhatikan bahawa Anwar amat rendah dan hina di mata menteri-menteri BN yang masih sombong seperti sebelum PRU12. Hati-hati bila bersuara, kerana rakyat tahu siapa yang hendak disokong. Syed Hamid juga gemar mengeluarkan pandangan yang kurang berisi bila menyentuh tentang Anwar. Kebencian sering mengatasi persepsi. Pendapat menjadi celaru. Rakyat tidak keliru tetapi mual. Awas!


Menyentuh tentang debat, saya rasa karisma memainkan peranan penting. Tanpa karisma idea yang bernas pun tidak muncul cemerlang. Saya harap Shabery perlu ada ini untuk diterima ramai. Tak memadai dengan hanya bercakap besar. Maafkan pakcik warga emas ini, Shabery.

No comments: