Tuesday, July 1, 2008

Di sini si pencuri ayam dilepaskan; si pengadu pula ditangkap.

Agenda Daily kata: Isteri Timbalan Perdana Menteri PM Datin Seri Rosmah Mansor buat pertama kali ulas pasal akaun bersumpah pengendali laman Malaysia Today ,Raja Petra kamaruddin dakwa beliau ada dilokasi pembunuhan Altantuya.Katanya pada para wartawan lepas satu majlis di Kuala Lumpur hari ini beliau tak ada kena mengena dengan pembunuhan itu. "Orang yang tidak bersalah tak perlu takut apa-apa. Saya tidak ada apa nak kata lagi dan saya sudah beri keterangan pada polis.Saya bukan ahli politik dan saya tak bertanding jawatan. Saya cuma isteri seorang ahli politik,"katanya.


PM Tahi Minyakland Kata dia tidak percaya Timbalan dan isterinya terlibat dalam perkara seperti itu dan yakin percaya bahawa tuduhan itu palsu. (Kesimpilan: Sudah didapati tidak bersalah).


Bila wartawan bertanya mengenai tuduhan liwat beliau menyatakan menjadi tugas polis untuk menyiasat kononnya berasaskan perinsip seseorang itu tidak boleh dikatakan bersalah sebelum dibuktikan bersalah oleh mahkamah. (Kesimpulan: Sudah didapati bersalah)


Inilah cara pemerintahan di Tahi Minyakland. Contohnya rakyat tidak diberikan pilihan langsung dalam soal kenaikan harga minyak. Rakyat di negeri-negeri yang tak ada stesyen gas NGV terkial-kial mencari alternatif. Nak pasang dan bertukar kepada gas tak dapat kerana tidak wujudnya stesyen gas NGV. Sepatutnya, kerajaan kenalahlah sediakan tempat mengisi gas di semua negeri dan daerah dulu sebelum mengistiharkan kenaikan harga minyak. Barulah senang rakyat membuat pilihan. Ini tidak ada pilihan langsung! Inikah yang dinamakan berasaskan rakyat? Bila orang bercakap tentang good governance, kitapun turut bercakap juga, tetapi habuk pun tarak.

No comments: