Thursday, August 5, 2010

Facebook Hari Ini: Pekerja dan Bos


Ayah Wan: Pekerja lebih ramai daripada bos di dunia ini. Kita selalu dengar pekerja kata bos 'tak betul'. Soalnya adakah pekerja itu 'tak bengkok'? fikir-fikirkan..
2 hours ago via Mobile Web ·

You and Kluang Man like this..


Kluang Man: saya fikir macam nie plak AW.. "Semua orang dah tak betol sebenarnya..Jadik ! semua orang yang tak betol memandang seorang Bos yang betol... makan mereka berkata Bos yang tak betol.."

Semua orang dah gila, orang-orang gila itu memandang say...a seorang yang tak gila-gila. Makan orang gila itu menuduh saya yang gila . sebenarnya siapa yang gila????????



Ayah Wan: bagaimana kalau kita tukar nama panggilan. Kita panggil bos tu 'pekerja'... dan pekerja itu kita panggil 'bos'. Tentu nanti 'bos' akan kata 'pekerja' tak betul pulak..... hihihi

2 comments:

Kluang Man said...

sebenarnya kalau ada muasabah diri.... masing-masing tau lah diri..emm..

Wan Omar Mahmud said...

Juga bos perlu menghargai sumbangan dan potensi pekerja.. diberikan pengiktirafan sewajarnya.. pujian yg menyentuh hati.. tepukan di bahu yang memupuk kemesraan. Ini semua melahirkan rasa kepuasan dan keseronokan bekerja bukan sahaja kepada pekerja, tetapi juga kepada si bos sendiri. Justeru wujudlah keharmonian bekerja. Sentiasa bertolak ansur dengan kesilapan yang kecil2. Bermuafaka dan sembang casual antara bos dan pekerja diadakan selalu. Wallahuaklam.