Thursday, July 22, 2010

Cadangan Bodoh

Mufti2 eloklah pimpin Melayu yg x ada parti; 8 juta ramainya daripada sebuk dgn umno dan PAS. Jgn campuri politik. Pimpinlah Melayu yg x berparti dan sokong Raja2 Melayu yg menaungi orang Melayu dan tubuh kerajaan Melayu. ketepikan PAS dan umno yg bermain politik itu. hahaha..... Gila agaknya AW buat cadangan bodoh nih.

Aki Lok Man: Kalau kita ketepikan politik..... kita semakin menghampiri hala tuju yg sama......

Oberstgruppenfuhrer Anwar: lets restore back sultanate system~~

Ayah Wan ‎: Jika PERKASA itu dipimpin oleh orang bukan politik dan tidak dicemari keahliannya oleh ahli umno, adalah lebih baik dan mudah utk diajak berunding tentang penubuhan kerajaan kesultanan melayu (yg bunyinya macam cadangan bodoh ini). Tapi kuasa Allah siapa nampak....

Generasi Felda Endau AW: katakanlah kita bersetuju dengan cadangan tuan, tetapi kita perlu fikir negara ini mengamalkan demokrasi. Apabila tiba pilihanraya apakah "jambatan" yang digunakan untuk membolehkan "bangsa dan ugama" kita mendemonasikan pemerintahan?. Berbanding dengan bukan bangsa kita - walaupun bukan dari parti yang sama tetapi bersatu dalam memperjuangkan agama dan kepentingan bangsanya.

Ayah Wan ‎: AW enggan jawab ttg demokrasi kerana sensitif ... Sama2lah kita fikir sendiri ... Dengan melayu tak sampai 100 dalam parlimen 222 ahli, ke mana kita akhirnya kita? PRU13 belum tentu kekal jumlah yg ada. Kini umno cuma 78 orang; tolak sabah cuma tinggal 64 orang. Jika campur PAS pun masih belum cukup separuh.......... Entah..... Allahhuakbar.

Oberstgruppenfuhrer Anwar Sistem Syura lahhh~~
Wednesday at 11:35am · LikeUnlike · .Generasi Felda Endau Betul Sistem Syura, tetapi untuk menggunakan Sistem Syura kita mesti menguasai pemerintahan. Pada hakikatnya Melayu Islam hanya 55% sahaja yang ada di Malaysia. 55% tu termasuk budak yang masih sekolah dan tidak tau apa2. Sistem demokrasi sekarang pun melayu islam hanya menguasai beberapa % sahaja. Sebab itu saya juga menyokong apa-apa parti pun melayu mesti bersatu. Parti hanya alat.

Oberstgruppenfuhrer Anwar GFE-Melayu Islam ada dlm 55%,bagaimana dgn saudara2 Islam kita yg berbangsa lain yg lagi dlm lingkungan 5.4%???umat2 Islam di Malaysia dlm 60% bukan???adakah mereka majoritinya menyokong kita rasa2nya pd pndpt kamu??

P/S:Encik GFE,kamu punya kampung di Felda Endau di bahagian mana??saya juga keturunan peneroka Felda Endau,generasi ketiga,rumah kampung saya berhampiran dgn jalan masuk,sebelum jalan yg terbahagi kpd dua tu~~

Generasi Felda Endau OA: dari pemerhatian saya walaupun sesama islam, tetapi jika berlaku conflict kepentingan bangsa - orang islam yg berketurunan bukan melayu tidak akan menyokong kita. Wallah hu'alam.

Hasrie Amli segala puak jin,iblis dan syaitan bersorak sakan melihat perangai manusia yg tak sudah-sudah bertelingkah sejak dari habil dan qabil....hinggalah ke akhir zaman.....mana perginya akal fikiran....begitulah manusia bila hawa dan nafsu menguasai diri....

Ayah Wan ‎: Si Luncai yg dlm kepayahan meronta2 ingin melepskan diri. Mereka yg mengawalnya hanya berkata,''Biarkan! Biarkan! Si Luncai terjun dengan labu-labunya...'' Kasihan Luncai...

Hairi Amir Hasan dia orang nak kena jajah semula ke, baru nak bersatu......!
17 hours ago · LikeUnlike · .Hairi Amir Hasan yang boleh kita banggakan tentang org melayu ni mereka akan bersatu bila.......

Oberstgruppenfuhrer Anwar HAH-bila apa wahai encik HAH??kalau sensitif,sila PM kpd saya~~

Helmi Hafidz Hasan selagi manusia mempunyai fahaman yg brbeza selagi tu x mungkin dpt brsatu, semasa zaman kesultanan melaka dh trbukti ,waima umat islam sendiri x dapat besatu. sebenar nya keadaan ini ada hikmah yg trsembunyi..

Ayah Wan ‎: Soalnya dlm sistem skrang jika melayu 100 % bersatu pun x akan kuasai parlimen tanpa bantuan undi kaum lain. Ini boleh dibuktikan dengan data. Sm pilihan melayu ialah tidak boleh mengetepikan kaum lain dlm sistem sekarang. Tapi jika bukan demokrasi dan tuanku sultan raja2 melayu mainkan peranan, itu lain ceritalah..... Tanpa kaum lain pun jadi.

No comments: